wtorek, 3 września 2013

Błędy w treningu

Ilość błędów, które możemy popełnić jest naprawdę duża, ale dzisiaj chciałam przytoczyć te, które skutecznie niwelują nasze postępy w walce o piękną sylwetkę i które wydają się najpowszechniejsze.

Najczęściej popełniane przez nas błędy to:
  • brak systematyczności, 
  • niedopasowana intensywność, 
  • brak planu treningowego, 
  • wykonywanie tylko ulubionych ćwiczeń,
  • trenowanie tylko wybranych partii mięśniowych,
  • porównywanie się z lepszymi,
  • głodzenie się (o tym, że głodówka nie jest dobra już było). 
Mimo tego, że podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń - na pewno jest to pierwszy krok w, niemniej ważne jest jednak też to jak ćwiczymy. Warto więc poznać najważniejsze błędy, aby samemu ich nie popełniać.

Słomiany zapał 
Wcześniej był to największy mój problem, tak szybko jak zaczynałam ćwiczyć, tak też traciłam tym zainteresowanie - nie było więc mowy o odniesieniu sukcesu. Oczywiście nawet pojedynczy trening możemy potraktować jako krok w dobrym kierunku, niestety nie za wiele wnosi on w pojedynkę. Na pewno każdy opuszczony trening to krok w tył, ponieważ po pewnym czasie przywykniemy do tego, że nie ćwiczymy i zaniechamy wszelkiej aktywności. Ale oczywiście niektórzy z nas znajdą wymówkę na każdą okazję. Sporo osób twierdzi, że choćby nie wiadomo co robili i tak nie zrzucą zbędnych kilogramów, bo... złe geny, dieta nieskuteczna, że sprzęt kosztuje... I właśnie w ten sposób tracą zainteresowanie jakąkolwiek aktywnością.

Intensywność 
Wstyd się przyznać, ale ja sama przesadziłam - od 2 dni tak mnie boli kostka, że mam problem z chodzeniem (efekt weekendowego wypadu w góry). Postanowiłam jednak, że nadal będę biegać, choć sama zdaję sobie z tego sprawę, że mało to rozsądne. Każdy trening powinniśmy tak dopasować, by nie przesadzić (w żadną ze stron). Kiedy ćwiczymy za mało intensywnie - nie osiągniemy wymarzonego celu. Gdy natomiast przesadzimy - będziemy musieli w końcu odpuścić i zrobić sobie przerwę, co ponownie oddali cel.  


Brak planu
Rozpisanie ćwiczeń to wielkie ułatwienie. Przede wszystkim dlatego, że oszczędzają nasz czas i energię, które musielibyśmy włożyć w wymyślenie treningu. Taki plan możemy sprowadzić do poziomu: poniedziałek - 60 minut biegania, wtorek - pośladki z Mel B., środa - znowu bieganie itd.. Lub wręcz do opisania konkretnych ćwiczeń, które wykonamy na siłowni - tak robi mój M. Dzięki temu nastawiony jest na cel, a nie na myślenie o tym co będę ćwiczył za chwilę?

Ulubione ćwiczenia
Fajnie, że je mamy, ale brak różnorodności naszego treningu wpływa na jego efektywność. Z czasem nasz organizm przyzwyczaja się do tych czynności i przestaje je odbierać jako trening. Dlatego też nasz trening powinniśmy co jakiś czas modyfikować wymieniając jedne ćwiczenia na inne. Podobnie rzecz ma się z ćwiczeniem tylko wybranych mięśni. Może to prowadzić do śmiesznego wręcz wyglądu nieproporcjonalnej sylwetki.


Porównanie z innymi
To wręcz murowany sposób na obniżenie poczucia własnej wartości (oczywiście jeśli porównujemy się z lepszymi).

Teraz skoro już wiemy jakie błędy popełniane są najczęściej - możemy zwrócić na nie uwagę i postarać się je wyeliminować.
Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy, że tutaj jesteś.
Zostaw komentarz - to bardzo motywuje do dalszej pracy!