środa, 25 września 2013

Nasz trening - cz. 2

Ż. pisała ostatnio jak wygląda nasz trening na siłowni, ale skupiła się głównie na aerobach i swojej wersji ćwiczeń siłowych, więc chcą to uzupełnić - napiszę jak wygląda moja część siłowa. Przede wszystkim trening mam podzielony na 3 partie mięśniowe:
  • plecy + triceps
  • klatka + biceps
  • barki + nogi
Na początek opiszę krótko trening na plecy + triceps.  Dla każdego ćwiczenia wykonuję 4 serie po 10 powtórzeń (przerwy pomiędzy seriami trwają 1 minutę).

1. Przyciąganie drążka z przodu (obciążenie: 45 kg)



2. Przyciąganie drążka z tyłu (obciążenie: 45 kg)


Podczas wykonywania tych ćwiczeń należy pamiętać, by w miarę przyciągania drążka utrzymywać tułów w stabilnej pozycji. Powinniśmy się skoncentrować na ćwiczeniu mięśnia najszerszego grzbietu, rozluźniając dłonie i ramiona.

3.  Przyciąganie linki wyciągu dolnego (obciążenie: 40 kg)


4. Gravitron - podciąganie w nachwycie (o którym pisała Ż.)

5. Gravitron - "pompki"

6. Ściąganie linki wyciągu obiema rękami (obciążenie: 30 kg)


7. Prostowanie ramion ze sztangielką (obciążenie: 8 kg)


Skąd taki wybór ćwiczeń? Ćwiczę regularnie od niedawna, więc przeglądam różne programy - wybierając z nich to co najbardziej mi odpowiada. Planuję stworzyć własny zestaw, który będzie przynosił najlepsze efekty i dawał mi satysfakcję, ale najpierw muszę wypróbować większą ilość ćwiczeń.

Mam nadzieję, że ta wstępna selekcja nie jest zła - zachęcam do wypróbowania.
M.

Powodzenia!

4 komentarze:

  1. Nie lubię ćwiczeń z drążkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie, ale lubię ćwiczenie nr 3 i pozwoliłam je sobie podkraść M.
    Ż.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za ćwiczeniami typowo siłowymi, jednak mimo to wykonuję treningi obwodowe na maszynach, ale z duuużo mniejszym obciążeniem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie dziwi mnie to, bo w sumie ważysz prawie połowę tego co ja. Moja żona też ćwicząc ma dużo mniejsze obciążenie - dostosowane do swoich możliwości :)

      Usuń

Dziękujemy, że tutaj jesteś.
Zostaw komentarz - to bardzo motywuje do dalszej pracy!