sobota, 26 stycznia 2013

Dieta + ćwiczenia

Dieta a ćwiczenia
Podczas diety najważniejszy jest spadek masy ciała. Jednak w praktyce - jeśli dietę połączymy z ćwiczeniami nie jest to już tak oczywiste. Przede wszystkim dlatego, że ćwiczenia powodują przyrost masy mięśniowej (w miejsce spalonego tłuszczu), a mięśnie są ciężkie... W związku z tym na diecie nie powinno nam zależeć tylko na spadku masy ciała, a na tym by dobrze wyglądać i zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej. Wypracowanie mięśni pozwoli przyspieszyć metabolizm, dzięki czemu szybciej będziemy spalać kalorie, a tym samym szybciej chudnąć.
Dieta
Sama dieta nie jest tak skuteczna, ponieważ zamiast spalać tkankę tłuszczową prowadzi ona do utraty wody i zmniejszenia tkanki mięśniowej. Czyli tak naprawdę zamiast spalać tłuszcz - pozbywamy się tego co dla nas najważniejsze! Z tego też powodu stosowanie samej diety prowadzi najczęściej do efektu jojo, co fatalnie odbija się na naszej samoocenie. Decydując się na dietę bez ćwiczeń możemy więc doprowadzić do sytuacji, gdy po odchudzaniu będziemy wyglądali gorzej niż przed - zwolnimy bowiem nasz metabolizm, co po powrocie do "normalnego" trybu życia spowoduje jeszcze większe odkładanie się tłuszczu. Sama dieta doprowadzi do tego, że organizm zacznie pozbywać się tego czego nie potrzebuje - czyli mięśni - po co nam one, skoro z nich nie korzystamy?

Ćwiczenia
Sport wpływa na nasze życie bardzo pozytywnie. Przede wszystkim uprawiając sport poprawiamy naszą kondycję, co oznacza że nie dostajemy zadyszki wchodząc na 3 piętro bloku. Systematycznie uprawiany sport ma znaczący wpływ na nasze zdrowie i z całą pewnością niweluje ryzyko związane z otyłością. Badania pokazują, że osoby, które ćwiczą choćby raz w tygodniu, rzadziej chorują na cukrzycę, choroby serca czy raka. Ponadto sport pozwala zredukować nam poziom stresu - przecież możemy się wyładować ćwicząc. Jaki sport - dowolny - każdy, który daje nam radość i do którego chcemy wracać. Bo sport ma nam pomóc, a nie być naszą udręką.

Tym krótkim wykładem chcieliśmy przekonać wszystkich, którzy postanowili zmienić swoje nawyki razem z nami, że podstawą do osiągnięcia zamierzonych rezultatów jest nie tylko dobra dieta, ale i dużo zdrowego ruchu.

I w tym duchu zapraszamy wszystkich na jutrzejszą relację ze sportowego weekendu. Mamy nadzieję, że będzie dostępna koło 20 :-)

2 komentarze:

  1. Nie do końca wszystko się zgadza. Przy odchudzania zarówno dieta jak i ćwiczenia są ważne, przy czym dieta powinna stanowić aż 70% naszego wysiłku, a ćwiczenia jedynie 30%. Poza tym przy dużej nadwadze, przyrost tkanki mięśniowej na pewno nie będzie na tyle duży, aby 'zastępował' wagowo tłuszcz. Jeśli pomimo ćwiczeń nie chudniemy, oznacza to podstawowe błędy w odżywianiu, a nie to, że w ciągu tygodnia przybyło nam 2 kg mięśni. Nie jest również prawdą, że każda dieta odchudzająca spala mięśnie. Umiejętnie skomponowana, wysokobiałkowa a nisko węglowodanowa dieta będzie sprzyjała spalaniu tłuszczu przy jednoczesnym zachowaniu tkanki mięśniowej. Faktem jednak jest, że jeśli do zrzucenia mamy niewiele kilogramów, lub nie znamy składu swojego ciała (ile zawartości % stanowi tłuszcz, woda i mięśnie) powinniśmy zdecydowanie bardziej zwracać uwagę na spadające centymetry niż na kilogramy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo za sprostowanie i doprecyzowanie - na pewno zwrócimy na to uwagę. A my tak z doświadczenia wiemy, że sama dieta to jednak nie wszystko i bez ruchu się nie da. Kilka razy już do tematu podchodziliśmy i zawsze kończyło się powrotem do wyjściowej wagi. Mamy nadzieję, że teraz pójdzie nam lepiej, bo nastawiliśmy się na sport.

      Usuń

Dziękujemy, że tutaj jesteś.
Zostaw komentarz - to bardzo motywuje do dalszej pracy!