wtorek, 15 stycznia 2013

Pomysł na trening w domu cz.1

Witam, dziś chciałbym wziąć na tapetę sprawę treningu w warunkach domowych. Tak się składa, że jestem na zwolnieniu lekarskim z powodu przeziębienia i mam trochę więcej czasu na zastanowienie się nad ćwiczeniami w domu.


Cel do osiągnięcia. Niekoniecznie spodoba się mojej narzeczonej no ale cóż ...

Na pewno każdy z was przechodził to samo, co ja, w głowie wszystko wyglądało bardzo dobrze, już w myślach widzieliśmy tą naszą przyszłą smukłą sylwetkę, jednak po pewnym czasie entuzjazm spada i pozostaje szara smutna rzeczywistość. Najdłużej wytrzymałem trenując w domu około jednego miesiąca, a próbowałem już kilka razy taki trening. Później postanowiłem kupić karnet open”na siłownię i dzień w dzień przez miesiąc chodziłem i ćwiczyłem, kupiłem także karnet na miesiąc kolejny, ale już nie było tej energii i zaangażowania, które towarzyszyło mi na samym początku. Czy macie podobnie? Od czego to zależy? Jaki jest na to sposób?

Zastanawiałem się nieraz nad tym, co zrobić żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce. W pewnym momencie uświadomiłem sobie, że program ćwiczeń należy skrupulatnie przygotować, gdyż w takim przypadku będę w stanie postępować według danego harmonogramu. Patrząc na taki plan widzimy przykładowo cały miesiąc zmagań, pozwala on nam patrzeć w sposób całościowy, widać na nim, kiedy nam się nie chciało lub też, kiedy w przyszłości NIE może nam się nie chcieć. Należy też sobie założyć możliwe cele do zrealizowania np. po tygodniu treningu chciałbym ważyć 1 kg mniej. Polecam także robienie sobie zdjęć bez koszulki np. co dwa tygodnie. Na takich zdjęciach widać to, o co chcemy powalczyć. Dziś wieczorem postaram się opisać, co będzie nam potrzebne do treningu w domu, oraz przykładowe ćwiczenia na dane partie ciała. Przygotuję także przykładowy harmonogram miesięczny ćwiczeń. Jeśli macie jakieś propozycję i uwagi z góry dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy, że tutaj jesteś.
Zostaw komentarz - to bardzo motywuje do dalszej pracy!