piątek, 25 stycznia 2013

Fitness vol. 3 Ćwiczenia na stepie

Jako, że dotąd byłam jakieś 7 razy na fitnessie, więc znawca ze mnie żaden - postanowiłam jednak stopniowo zgłębiać temat. Prawie wszystkie zajęcia z BPU na których do tej pory byłam prowadzone były z użyciem Stepu - postanowiłam więc sprawdzić co takiego daje nam Step i dlaczego jest taki popularny.

Ale od początku - czym jest Step
Step - to proste narzędzie wykorzystywanie podczas ćwiczeń - to platforma o regulowanej wysokości, używaną do ćwiczeń wszelkiego rodzaju.
Korzyści
Dzięki układom wykorzystującym Step wzmacniamy dolne partie mięśniowe, spalając jednocześnie zbędną tkankę tłuszczową. Ćwiczenia na stepie nie wymagają specjalnych zdolności, a bardzo korzystnie wpływają na ogólną wydolność całego organizmu. Bardzo dobrze wpływają również na poprawę koordynacji ruchowej. Dodatkowym plusem ćwiczeń na Stepie jest to, że sami możemy decydować o poziomie ich trudności przez podwyższanie stopni. Ponadto dokładając do ćwiczeń hantle lub obciążniki na kostki nóg podnosimy ich efektywność.
Kolejnym atutem ćwiczeń na Stepie jest to, że bez problemu możemy je wykonywać w domu - wystarczy zaopatrzyć się w Step :-)


O czym warto pamiętać
Jako, że instruktorzy w mojej szkole kładą nacisk na poprawne wykonywanie ćwiczeń i świadomość uczestników, dlatego też starają się przekazać nam możliwie jak najwięcej dobrych praktyk. Jeśli chodzi o step wygląda to następująco:
  • przede wszystkim odpowiednia postawa (dotyczy nie tylko Stepu): barki nisko, proste plecy, klatka piersiowa do przodu, i zawsze napięte mięśnie brzucha (naprawdę zawsze, nie tylko podczas ćwiczeń),
  • kroki stawiamy od piety,
  • na Step wchodzimy całą stopą (uważamy na to, aby stopa nie wystawała poza Step),
  • jak zwykle unikamy przeprostów (o czym pisał już mój Narzeczony), co oznacza, że nogi w kolanach powinny być cały czas lekko ugięte,
  • ćwiczenia planujemy w taki sposób, aby równomiernie obciążać obie nogi.
Mam nadzieję, że przybliżyłam osobom, które na fitness nie chodzą trochę faktów na temat Stepu. Gorąco zachęcam do wypróbowania tych zajęć - im nas więcej tym weselej!

3 komentarze:

  1. z chęcią bym przygarnęła jeden step do domciu ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też :) ale na razie ograniczyłam się do hantli i maty - też daje radę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Step to super sprawa! Naprawdę polecam. W sieciówkach sportowych można kupić dość tanio:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy, że tutaj jesteś.
Zostaw komentarz - to bardzo motywuje do dalszej pracy!